טרנדיםכלליעיצוב והשראה

נתלי יצחקוב מספרת לנו מה החזאי מבין

נובמבר 19, 2018
נתלי יצחקוב, the visionary, טרנדים, טרנדולוגית, חזאית טרנדים, סטודיו IN2

סוף נובמבר, כבר קריר ואפילו ירד גשם, אבל בעולם העיצוב חם-רותח. כולם עוסקים בשאלה – מה יהיו הטרנדים הלוהטים לשנת 2019?

אז נפגשנו לקפה עם נתלי יצחקוב, הטרנדולוגית שהביאה את בשורת התחום הזה לארץ, כדי לשמוע ממנה מה זה בכלל טרנדים, ומאיפה הם צצים.

ספרי לנו מה הרקע שלך, איך בכלל התגלגלת לתחום?

התחלתי לימודי עיצוב אופנה בשנקר בגיל מאוד צעיר, שנה אחרי התיכון. במהלך הלימודים היה לי איזשהו מאבק תמידי עם ה”לעצב”. תמיד אהבתי יותר את שלב פיתוח הקונספט, שילוב של רגש ופחות את החלק הפרקטי. בגיל 23 סיימתי את הלימודים והתחלתי לעבוד בחברת “גולף” כמעצבת וקניינית. אבל המאבק הפנימי לא חלף. ניסיתי לעבוד בהפקות, ועדיין היתה חסרה לי היצירה.

ב-2011 הייתי בהרצאה של לי אדלקורט, חזאית הטרנדים המוערכת בעולם. אמרתי לעצמי – אני רוצה לעבוד עם האישה הזו! חצי שנה לאחר אותה הרצאה סיימתי מערכת יחסים ארוכה מאוד. מתוך משבר הזהות שנוצר, החלטתי לטוס לכמה ימים בפריז ולנסות את מזלי בתעשיה. הלכתי על השיטה הישנה – פשוט דפקתי על דלתות של מקומות עליהם חלמתי והצעתי לעבוד אצלם. מאותו רגע הכל קרה ממש מהר – התקבלתי לעבודה אצל לי אדלקורט במחלקת הייעוץ ועברתי לגור בפריז. העבודה אצלה כללה מחקר מעמיק, השראות, זיהוי והבנת הDNA של חברות בעלות שם, שרצו לעבור שינוי או לצמוח. במהלך העבודה הבנתי איזה כלי מדהים זה ותהיתי למה אין כזה בארץ. למרות שכביכול חייתי את החלום, תחושת חוסר הסיפוק עדיין ליוותה אותי.

ב-2014 החלטתי לחזור לארץ ולהקים סוכנות שתיתן ייעוץ וטרנדים טיילור-מייד. לא היה קל להתברג. חלק מהחברות לא היו פתוחות לזה, חלק כבר עבדו עם חברה מבוססת מחו”ל ולא רצו להחליף. בעזרת הרבה אומץ ואפילו חוצפה הצלחתי להגיע למותגים שרציתי לעבוד עמם ולבסס את העסק. אחרי כתבה שפורסמה עלי בעיתון הארץ ב-2015 נכנסתי יותר לתודעה. במקביל התחילה דרישה להרצאות וסדנאות שמהוות היום חלק חשוב מהעסק.

נתלי יצחקוב, the visionary, טרנדים, טרנדים בעיצוב, טרנדולוגית, חזאית טרנדים, סטודיו IN2

לוח השראה של נתלי יצחקוב

אז מה זה בעצם אומר, להיות חזאית של טרנדים? מה עושים בפועל?

כשמגיעים אלי לקוחות אני מראה להם מה קורה בעולם ובארץ בתחום. אני מציעה להם טרנדים, הכוונה יצירתית, מיתוג, שם, אסטרטגיה. מכינה מצגות. זו הרבה אחריות – אני בעצם אומרת לאנשים מה הולך להיות מתוך שילוב של מחקר מעמיק ותחושת בטן מבוססת. את המידע היבש אני מתרגמת לתמונות, לוחות השראה. החיים עצמם הם המפה לזיהוי וצמיחת טרנדים, האקטואליה משפיעה.

חשוב להבין שיש הבדל בין טרנד לבין גחמה, בשפה המקצועית – FAD. השימוש השחוק במילה טרנד גורם להרבה לשנוא טרנדים. אבל בעצם טרנד זה משהו שבא לעשות שינוי מעמיק המוני. טרנד הוא פה בשביל להישאר ויש לו אבולוציה. כמו מה שקרה עם המצאת האייפון. מה שאנחנו רואים בעיתונים זה גחמות. הן חולפות ומתחלפות תוך כשנה. כשאני עובדת עם חברות או אנשים חשוב לי ליצור טרנדים. הרבה אנשים עוד לא מבינים ולא שמעו על התחום. אני מקבילה לעבודת חזאי מזג האוויר כדי להסביר.

מה הוא תפקיד המעצבים אם את מייצרת את הקונספט?

גם אני תהיתי כשעבדתי אצל לי אדלקורט. אבל אצלה למדתי איך לא להאכיל בכפית. אני אוהבת להשאיר את זה כהלך רוח ושהלקוח יביא את עצמו. אני מציעה בסיס לעבודת המעצב, זיקוק של השראות ומשם הם גוזרים איך שהם חושבים שצריך. אני נותנת נקודת פתיחה מוצלחת.

 

נתלי יצחקוב, the visionary, טרנדים, טרנדים בעיצוב, טרנדולוגית, חזאית טרנדים, סטודיו IN2

מתוך תצוגת חורף 18-19 של המותג קום דה גרסון

מאיפה את שואבת השראה?

חשוב לי להתפתח מבחינה רגשית ורוחנית כי מה שאני חוזה משפיע ישירות על אנשים. לכן גם טיפול אצל הפסיכולוגית מעורר השראה. האזנה למוזיקה. שוטטות נרחבת ברשתות חברתיות  – אני כל היום באינטרנט. הרבה נסיעות. אנשים ברחוב. אקטואליה, אני קוראת הרבה מאוד. עוקבת כמעט אחרי כל מגזין וטרנד סטרים.

המותג היפני “קום דה גרסון” הוא האהוב עלי. זו השאיפה. יש להם בגדים לא לבישים על גבול התחפושות. ועדיין, כולם רוצים להעתיק אותם. הכל אצלם תמיד נראה הכי חדשני שיש. המעצבת לא עובדת לפי מוסכמות. תמיד מציעה משהו מרענן, חדש, שונה, מוביל. אין אצלה חוקים. אני מנסה לעבוד ככה בעצמי.

אז מה ישתנה בסביבה הביתית והמשרדית שלנו בשנים הקרובות?

אנחנו נמצאים בתקופה קצת חשוכה של העולם, כמו מעין ימי הביניים. מדברים על זה הרבה בכל מני תחומים. עוד כחמש שנים יגיע רנסנס, מעין תחיה מחדש.

החללים יהיו הדבר הכי חשוב, הכי מוביל. הם יעבדו כמקשה אחת עם הגוף. אתה תכנס לבית והטכנולוגיה תזהה מה מצב הרוח שלך, תציע תאורה מתאימה, תמדוד לחץ דם. החללים יילכו ויצטמצמו בגלל הצפיפות העולמית. כיום אחד החללים הכי זנוחים בעיצוב פנים הוא חדר השינה. לפי מה שאני מרגישה זה הולך להיות החלק הכי חשוב בבית. יהיה יותר טשטוש בין העבודה לחיים פרטיים. בחדר השינה נעבוד, נאכל, נארח על המיטה… הוא יהיה צריך לקבל יותר מקום ונפח.

נתלי יצחקוב, the visionary, טרנדים, טרנדים בעיצוב, טרנדולוגית, חזאית טרנדים, סטודיו IN2

גופי תאורה מ”חומר העתיד” המיוצר מיריעות של פטריות הגדלות בחממות. עיצוב ומחקר משותף של Sebastian Cox ו – Ninela Ivanova

 

חומרי הבניין והחיפויים ילכו לכיוון של אקולוגיים, בריאים יותר. אנחנו חווים זיהום עולמי מטורף ובעיות אקלים והחומרים צריכים לתת לזה מענה. כל התחום האקולוגי הוא מגה טרנד. תהיה יותר בניה ירוקה, חומרים לא רעילים. ה- well being שלנו יהיה במקום הראשון – נאכל טוב, נחיה בסביבה מפולטרת מרעלים.

מבחינת משרדים, אני מאמינה שהחללים המשותפים יהיו חייבים להשתנות או ייכחדו. זה לא מתאים למגמות שהולכות להיות. יותר ויותר אנשים ירצו בידוד, שקט ואינטימיות. נעבוד יותר מהבית. גם ככה לא נוכל לצאת הרבה מהבית בגלל אקלים מאוד קיצוני עוד 15-20 שנה.

תודה נתלי, שמחנו לארח אותך אצלנו!

למחשבות שלנו על טרנדים בצבע אתם מוזמנים לכאן ולכאן

וכאן האתר של נתלי יצחקוב. נגלה לכם עוד, שאחרי הראיון נכחנו בהרצאה מעניינת שלה. בקרוב היא פותחת סדנה בת 8 מפגשים בעלת השם הגאוני Trend Spotting. במפגשים מתוכננות הרצאות וסדנאות להעמקת הידע בנושא הטרנדולוגיה והאסטרטגיה.

רוצים להפעיל את כל החושים ולהמר איתנו מה יהיה צבע השנה של פנטון ל 2019? כתבו לנו בתגובות. לנתלי כבר יש הימור…

וכתמיד, מוזמנות ומוזמנים להירשם לבלוג שלנו לקבל עדכונים מעולם העיצוב דרך העיניים שלנו:

 

!We’re IN2 Design, we’re into trend forecasting

 

4 תגובות

הדס נובמבר 20, 2018 12:02 am

נשמע מעניין מאוד… ובכל זאת – אני צריכה את זה בכפית – כמו שאתן הרבה פעמים מציעות פה. כיפאק לבלוג הכי מונגש למי שלא למד אבל אוהב עיצוב – היי!

תגובה
in2design נובמבר 20, 2018 6:14 pm

כיפאק הי למגיבות אהובות שאינן מעצבות או בלוגריות!

תגובה
מיכל נובמבר 21, 2018 8:36 am

יופי של אורחת ויופי של ראיון. הייתי בהרצאות של נתלי והיא נותנת הרבה חומר למחשבה.

תגובה
in2design נובמבר 29, 2018 11:41 am

תודה מיכל! מסכימה, יוצאים מההרצאה עם שלל מחשבות והשראה

תגובה

השאר תגובה

רוצים לקרוא עוד על הדברים שעשינו, ראינו או אהבנו
ולקבל טיפים על עיצוב?

הירשמו לניוזלטר ותהיו הראשונים להתעדכן!

נרשמת בהצלחה לרשימת התפוצה!